Articles

Articles 

Dans des revues internationales

Algorithm Literacy as a Subset of Media and Information Literacy: Competences and Design Considerations by Divina Frau-Meigs
Digital 2024, 4(2), 512-528; https://doi.org/10.3390/digital4020026

Frau-Meigs, D. How disinformation reshaped the relationship between journalism and MIL, Digital Journalism 10:5, 2022, 912-922, https://DOI.org/10.1080/21670811.2022.2081863

Nygren, T., Frau-Meigs, D., Corbu, N. & Santovena-Casal, S. (2022). Teachers’ views on disinformation and media literacy supported by a tool designed for professional fact-checkers: Perspectives from France, Romania, Spain and Sweden, SN Soc Sci 2, 40, 2022  https://doi.org/10.1007/s43545-022-00340-9

Nygren, T. Guath, M, Axelsson, A, and D. Frau-Meigs, Combatting Visual Fake News with a Professional Fact-Checking Tool in Education in France, Romania, Spain and Sweden, Information 12 5 (2021), https://doi.org/10.3390/info12050201

Marta-Lazo, C, Frau-Meigs, D, et Osuna-Acedo, S. « A collaborative digital pedagogy experience in the tMOOC “Step by step” », Australasian Journal of Educational Technology   2019, 35(5) : 111-127, https://doi.org/10.14742/ajet.4215

Frau-Meigs, D. Information Disorders: Risks and Opportunities for Digital Media and Information Literacy? Media Studies 10, 19 (2019): 11-27,  https://hrcak.srce.hr/ojs/index.php/medijske-studije/issue/view/392

Osuna-Acedo,S, Marta-Lazo, C, and Frau-Meigs, D. “From sMOOC to tMOOC, learning towards professional transference: ECO European project”,  Comunicar,  Media education research journal 26 55 (2018):105-114 (en anglais et en espagnol) https://doi.org/10.3916/C55-2018-10

D. Frau-Meigs, J. Flores Michel, I. Velez, « Educación a medias: un problema mundial » Ciencia UANL 18 74 (2015) : 33-37   https://eprints.uanl.mx/id/eprint/12727

 

Dans revue nationale à comité de lecture

D. Frau-Meigs et A. Bossu, “L’agilité et l’interculturalité en question dans le dispositif global-local des MOOC : le cas du MOOC Pas à Pas”, Questions de Communication (2019)

D. Frau-Meigs, « Créativité, éducation aux médias et à l’information, translittératie: vers des humanités numériques », numéro spécial Humanités numériques : vers l’institutionnalisation, Quaderni 98 (hiver 2018-19) :87-106

D. Frau-Meigs et A. Bosssu, “La maturité épistémique dans les MOOC : le cas du « Pas à Pas » du projet ECO”, Revue française des sciences de l’information et de la communication [En ligne], 12 | 2018 http://journals.openedition.org/rfsic/3366 

D. Frau-Meigs, « Les YouTubers : les nouveaux influenceurs ? » Nectart, 5 2 (2017): 126-136.

E. Delamotte, V. Liquète, D. Frau-Meigs, « La translittératie dans les cultures de l’information : supports, contextes et modalités » Spirale 53 (2013) :145-156 

 

Principales réalisations et réussites 

300 articles et chapitres publiés

100 entretiens médias (TV, radio, podcasts…)